כירורגיית פה ולסתות

  • עקירות כירורגיות
  • עקירות שיני בינה
  • ניתוחים לקיטוע חוד השן (אפיסקטומי)
  • ניתוח לפיצול  השיניים (המוסקציה או אמפוטציה)
  • ניתוח להארכת כותרת

עקירות כירורגיות

שן שנהרסה כתוצאה מעששת נרחבת או טראומה ואין באפשרות לעקורה אותה בצורה רגילה מבצעים עקירה כירורגית.

עקירת שיני בינה

שיני הבינה הם השיניים האחרונות שצומחות על הלסת ולעיתים מחוסר מקום לבקיעתם נגרמת "כליאה" (שן בינה כלואה) בתוך הלסת מלאה או חלקית, או מצב של בקיעה לא מושלמת. במקרה שהבקיעה היא חלקית והשן מכוסה ברקמה חניכיים (אופרקולום) נגרמת דלקת חניכיים סביב השן בינה (פריקורונריטים) שגורמת לעיתים לנפיחות,כאבים חזקים, הגבלה בפתיחת הפה, וכ"ו. במצב זה הפתרון המתבקש הינו עקירת שן הבינה. שיני הבינה עלולות לגרום לדחיקה של יתר השיניים וגרימת צפיפות של השיניים הקדמיות , עששת או ספיגה של שן הטוחנת שלפניה. במידה והשיני בינה הן כלואות בצורה מלאה ואינן גורמות לבעיות כלשהן ניתן לבצע מעקב תקופתי ללא ביצוע טיפול כירורגי.

במרפאתנו ניסיון רב בביצוע עקירות שיני בינה כלואות, חצי כלואות וכ"ו.

חוד השורש (ניתוח אפיסקטומי)

במקרים מסויימים בשיניים שעברו טיפולי שורש ומשוחזרות ע"י מבנים וכתרים כאשר ישנו זיהום סביב חוד השורש ורוצים לשמר את השיקום הקיים מבלי לפגוע בו ניתן לבצע קיטוע חוד השורש וסתימת פתח חלל חוד השורש בחומר יעודי.

ניתוח לפיצול השיניים (המיסקציה או אמפוטציה)

בשיניים רב שורשיות כאשר אחד או שניים מהשורשים במצב תקין ושורש אחר פגוע מבלי יכולת לטפל בו ניתן לקטוע בצורה כירורגית את אותו השורש ולהשאיר את השורש או שורשים הנותרים ולשחזר אותם.

ניתוח להארכת כותרת

שן שכותרתה נפגעה בצורה קשה ע"י עששת או טראומה (שבר) צמוד או מתחת לגבול החניכיים ולא ניתן לשחזרה בצורה אופטימלית, במקרים אלה מבצעים הארכת כותרת, זהו ניתוח קטן שבו "מקצרים" מעט את החניכיים (כותרת השן נראית ארוכה יותר) סביב השן/שיניים כדי לחשוף שולי שן בריאים מעבר לעששת או השבר בשן.

כל הטיפולים הכירורגים מתבצעים תחת הרדמה מקומית בדיוק כמו הרדמה לסתימה רגילה וגם זמן הטיפול לא ארוך יותר מסתימה, ניתן להשתמש בגז צחוק או סדציה בכדי להוריד את רמת החרדה. בסיום הפעולות הכירורגיות מבצעים כמה תפרים קטנים באזור ותיתכן אי נוחות מסויימת באזור לכמה ימים.

לפגישת ייעוץ, אנא מלאו את פרטיכם בטופס הפנייה ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם!

תפריט ראשי

דילוג לתוכן