השתלות שיניים

תאור השתלים

עד לפני כ – 20 שנה אנשים שאיבדו את שיניהם אלטרנטיבית הטיפול שעמודו היו כתרים או תותבות חלקיות או שלמות שלא היווה פתרון מושלם. עם התקדמות המדע והטכנולוגיה בתחילת שנות ה-80 יצא פרופ' ברנמרק אורטופד משוודיה עם השתל הדנטלי הראשון עשוי מטיטניום שנראה כמו בורג שמוחדר בתוך הלסת כתחליף לשן טבעית.

במשך השנים ועד היום שופר השתל וצופה בחומרים בעלי כושר התמזגות ביולוגים המאפשר תהליך שנקרא אוסטאואינטגרציה (איחוי בין השתל לעצם) ובסופו של תהליך זה על השתל שעוגן בעצם ניתן לבנות מערכות של שיניים (כתרים ותותבות) לאחר תקופת המתנה של 3-6 חודשים. בשנים האחרונות במקרים מסוימים החלו להיכנס שיטות חדישות להשתלות מיידיות לאחר עקירות שיניים עם הרכבה של כתר זמני או מערכות שיניים של לסת שלמה.

 

המערכות האלה מורכבות על 4-6  שתלים המוחדרים בעזרת מדריך כירורגי שמבוצע בעזרת  C.T.  (סי.טי) ותוכנת הדמייה מונחת מחשב של חב' נובל באיוקאר  NOBEL BIOCARE (או של חברות אחרות) שבמהלכה מוחדרים 4-6 שתלים ועליהם שיקום קבוע מוברג, לשיחזור לסת מחוסרת שיניים. שיטה זו חדשה יחסית ועלותה הגבוהה מהשיטות הקונבנציונליות אך כנראה בעתיד היא תהייה שיטה נפוצה מאד.

היתרונות של שיטה זו הם רבים:

  • חתכים מינימליים בחניכיים.
  • קיצור זמן החלמה.
  • הפחתה משמעותית של הכאב לאחר הטיפול.
  • אפשרות הרכבת מערכת השיניים הקבועות לאחר כמה שעות או למחרת היום – teeth in a day        

חסרונות של השיטה הזו:

  • לא מתאימה לכל המטופלים כגון בעיות בריאות.
  • דרושה כמות ואיכות של עצם התחלתית מינימלית שלא קיימת בהרבה מקרים ואז יש צורך בבניית עצם חדשה כדי שיהיה ניתן לבצע שתלים דבר המאריך את משך הטיפול ומעלה את עלויות הכספיות.  

 

מה קודם להשתלה?

השלב החשוב ביותר בטרם ביצוע ההשתלה הוא התייעצות עם רופא השיניים ובניית תוכנית הטיפול. בהתייעצות נבדק הרקע הרפואי הכללי של המתרפא כאשר ישנם מחלות מסוימות כגון (סכרת, מחלות לב, סקלרודרמה, אוסטיאופורוזיס) המהוות התווית נגד לביצוע שתלים במקרים מסוימים. הדבר החשוב ביותר הוא בדיקה של צילומי הרנטגן כאשר צילום הטומוגרפיה הממוחשבת (סי.טי) מספק לרופא השיניים את האינפורמציה על כמות, איכות ומיקום העצם שבה יחדר השתל.

מחלת חניכיים מתקדמת ודוהרת גורמת לספיגת עצם ולהצלחה נמוכה יותר בשרידות השתלים. הרגלים העלולים להפריע בהצלחת הטיפול הם עישון וחריקת שיניים. נטילת טיפול תרופתי מסוים עלול להשפיע כמו נוגדי קרישה וביופוספונטים אשר מצריכים התייעצות עם הרופא המטפל טרם ביצוע הפעולה הכירורגית. יוחדר/ו השתל/ים על סמך הצילומים ובמקרים מסויימים לאחר גילוף הבחנתי נבנית תוכנית הטיפול.

המתרפא מקבל מרשמים לתרופות שעליו ליטול לפני הפעולה הכירורגית והוא חותם על טופס הסכמה בו מפורטים הסיכונים האפשריים של ההשתלה שהן כמו בכל פעולה כירורגית אחרת.

איך מתבצעת ההשתלה?

השתלה היא פעולה כירורגית המתבצעת בד"כ בהרדמה מקומית (כאשר הרדמה כללית היא מתבצעת בבי"ח ) ובמהלכה מוחדרים השתלים לתוך הלסת כפי שציינו לעיל לאחר המתנה של 3-6 חודשים מתבצע השיקום (קבוע או נשלף) על אותם השתלים.

שיטות להשתלות שיניים

ההשתלה המיידית- מיד עם עקירת השן מוחדר השתל למכתשית השן עלפי תוכנית הטיפול או בעזרת מדריך כירורגי. השתל במקרים אלה בולט מעל החניכיים וניתן במקרים מסויימים להרכיב עליו מבנה וכתר זמני (העמסה מיידית) teeth in a day.

השתלה ב – 2 שלבים- השתל המוחדר בתוך הלסת ומכוסה בחניכיים ולאחר תקופת המתנה התלויה באיכות העצם הוא נחשף ומרכיבים עליו את השיקום (כתרים קבועים או תותבות הנתמכים ע"י שתלים). 

השתלות שיניים ובניית עצם חדשה – G.B.R

אם בשלב ההבחנה שנעשה בעזרת צילום הסי.טי נמצא שאין מספיק עצם התחלתית שבה ניתן להשתמש כדי להחדיר את השתלים במקום הנכון ובמספר הנכון קיימות טכניקות של בניית עצם חדשה לגובה לרוחב ובמקרה של הלסת העליונה גם מילוי חלל הסינוס (הרמת סינוס).

הסינוס הוא חלל בתוך הלסת העליונה המצופה ברירית. חלל זה הולך וגדל מיד לאחר עקירות השיניים הגובלות בו לכן העצם השארית שנותרת בין החלל לרכס מחוסר השיניים מתמעטת ולא ניתן להחדיר בה את השתלים , הפתרון הוא הרמת רצפת הסינוס (הרירית) ומילוי תחליף עצם לתוך חלל זה.

שיטות להרמת סינוס:

  • הרמת סינוס פתוחה: צידית – שבה פותחים חלון בקיר הצדדי של הסינוס וממלאים אותו בתחליף עצם.
  • הרמת סינוס סגורה: כאשר הפתח למילוי הסינוס הוא למעשה ההכנה שנעשית להחדרת השתלים (מילוי הסינוס נעשה דרך הקדח שבוצע לצורך החדרת השתל.
  • שיטה חדשה: המיושמת במרפאתנו – הרמת סינוס בעזרת בלון כמו בצינטור. זוהי שיטה חדשנית שבה התמחתי לאחרונה שיתרונה הגדול בטראומה מינימלית לאזור, השיטה בה מבוצעת הרמת הסינוס נבחרת ע"י רופא השיניים בהתאם לכמות העצם השארית וכמות השתלים המתוכננת.

מהו אורך החיים של השתלים?

מחקרים אחרונים מראים על הצלחה בין 95%-98% ב- 5 השנים הראשונות לאחר השתלות השיניים ומעל 90% לאחר 15 שנים הצלחת השתלים והשיקומיים עליהם תלויה במידה ניכרת בתחזוקה של המטופל הכוללת צחצוח יומיומי שימוש בחוט דנטלי מברשת וקיסמים לניקוי בין השיניים (שתלים) וטיפול מונע אצל השיננית וביקורת תקופתית אצל רופא השיניים.

במרפאתנו אנו נותנים אחריות של 100% לשתלים למשך 5 שנים בתנאי שהמטופל יעשה טיפול מונע אצל השיננית כל 3 חודשים בשנה הראשונה וכל 6 חודשים לאחר מכן. בנוסף, במרפאתנו מתבצעים שתלים משנת 1988 כך שניסיוננו הוא רב % הצלחה עומד בסטנדרטים בינלאומיים לכן ביחד עם שתלים של החברה אמריקאית IMPLANT DIRECT עם אישור FDA , CE ומשרד הבריאות הישראלי אנו יכולים לתת את האחריות ל-5 שנים.

השתלת שן בודדת

שיקום שן חסרה בעזרת שתל יתרונו הגדול הינו בכך שאין צורך להשחיז שיניים סמוכות לאותה שן כדי לבצע גשר של 3 תרים מחוברים.

השתלת שיניים – מספר שתלים, כאשר חסרים מספר שיניים ניתן לשקם בעזרת מספר שתלים וכתרים מחוברים ביניהם – (גשר).

השתלת שיניים ללסת שלמה

במקרים של חוסר שיניים בכל הלסת ישנם שלוש אפשרויות שיקום בעזרת שתלים:

  • שיקום קבוע: כתרים (גשר) על 6-10 שתלים בלסת.
  • שיקום קבוע: תותבת מוברגת על 6-8 שתלים בד"כ.
  • שיקום נייד: תותבת נתמכת ע"י שתלים. אופציות תותבת נתמכת ע"י 4 שתלים ובר/ תותבת נתמכת ע"י 2 שתלים ומצמדים כדוריים.

 (BALL ATTACMENTS) או מצמדים מסוג לוקאטור (LOCATOR).

לפגישת ייעוץ, אנא מלאו את פרטיכם בטופס הפנייה ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם!

תפריט ראשי

דילוג לתוכן